کد مطلب:193249 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:98

انگشتر امام حسین به چه کسی منتقل شد؟
محمد بن مسلم گوید: از امام صادق - علیه السلام - سؤال كردم كه انگشتر امام حسین - علیه السلام - پس از او به چه كسی رسید، زیرا من شنیده ام كه آن انگشتر از انگشتشان گرفته شد، و جزو چیزهایی بود كه در كربلاء به غارت بردند.

حضرت فرمود: چنین نیست كه گفتند، امام حسین - علیه السلام - وصیت نمود به فرزندش علی بن الحسین - علیه السلام - و انگشتر خود را در انگشت دست او گذاشت، و امر خود را به او سپرد (و بدین طریق امامت به او منتقل شد)، همان طوری كه رسول خدا - صلی الله علیه و آله و سلم - با امیرالمؤمنین - علیه السلام - انجام داد، و امیرالمؤمنین - علیه السلام - با حسن - علیه السلام - و حسن با حسین - علیه السلام - انجام دادند.

سپس آن انگشتر به جدم منتقل شد و پس از آن نزد پدرم قرار گرفت، اینك نزد من است، و من آن را هر روز جمعه به دست می كنم و با آن نماز می خوانم.

محمد بن مسلم گوید: روز جمعه خدمت حضرت صادق - علیه السلام - شرفیاب شدم در حالی كه نماز می خواندند، و هنگامی كه از نماز فارغ شد دست مباركش را به سوی من دراز نمود، در انگشت او خاتمی دیدم كه روی آن نوشته بود: لا اله الا الله سلاحی است برای ملاقات با خدا.

سپس حضرت فرمود: این انگشتر جدم حسین - علیه السلام - است.

- توضیح: ظاهرا مراد از انگشتر مزبور انگشتر مخصوصی است كه جزو مواریث امامت بوده است. [1] .


[1] بحارالأنوار: ج 43 ص 247 ح 23.